Poprawne mycie

Najlepszym i najskuteczniejszym sposobem mycia lakierów jest mycie ręczne.

Do poprawnego i bezpiecznego mycia ręcznego zaleca się stosowanie kilku akcesoriów, które usprawniają proces mycia i sprawiają by stał się przyjemnością.

Wskazane jest posiadanie:

  • szampon o neutralnym ph.
  • dwa wiadra, najlepiej z separatorami brudu.
  • rękawica z mikrofibry z racji swojej chłonności oraz delikatności.
  • ręcznik z mikrofibry do osuszania lakieru.
  • szmatka z mikrofibry do prac wykończeniowych.

Podstawowe zasady związane z myciem ręcznym:

  • Mycie zawsze przeprowadzamy w zacienionym miejscu, aby zapobiegać szybkiemu odparowywaniu wody oraz schnięciu chemikaliów.
  • Jeżeli temperatura powietrza jest zbyt wysoka mycie powinniśmy wykonywać po zmierzchu lub często spłukiwać karoserię wodą.
  • Zawsze zaczynamy od dobrego opłukania grubszego brudu. Szczególną uwagę zwracamy na to, aby starannie wypłukać piach z nadkoli oraz progów. Koła należy umyć narzędziami do tego przeznaczonymi, tak by nie przenieść ciężkiego brudu z kół na lakier.
  • Po opłukaniu brudu nabieramy mieszankę szamponu z wiadra do tego przeznaczonego i myjemy zaczynając od dachu, pokrywy silnika oraz pokrywy bagażnika. Należy pamiętać, aby wypłukiwać za każdym razem rękawicę z zebranego brudu w drugim wiadrze, które powinno być napełnione czystą wodą.
  • Kolejno myjemy niższe partie pojazdu aż do linii progów.
  • Następnie myjemy zderzaki, a na sam koniec progi. Na tym etapie najlepiej użyć odrębnej rękawicy / ścierki, aby nie doprowadzić do osadzenia się grubego brudu w rękawicy do mycia nadwozia.
  • Na koniec wypłukujemy szampon z nadwozia i osuszamy pojazd ręcznikiem pozwalając włóknom na wchłonięcie wody bez konieczności przecierania lakieru.
  • Ostatnim krokiem jest usunięcie smug po wodzie używając do tego preparatu typu Quick Detailer.

Ważne!

  • Podczas mycia nie trzemy rękawicą po lakierze, brud ma zostać usunięty poprzez reakcję chemiczną z szamponem. Siła ani tarcie nie są do tego potrzebne!
  • Jeżeli rękawica ubrudzi się przez przypadkowy kontakt z nadkolem lub progiem należy ją wypłukać pod strumieniem bieżącej wody.
  • Do osuszania nie używamy ściągaczek, irch, irch syntetycznych ani innych!
  • Jeżeli do nadwozia przyklejona jest duża ilość owadów należy proces zacząć od ich zmiękczenia preparatem do tego przeznaczonym. Nie używamy magicznych gąbek, skrobaków kuchennych itp.